with food for good luck

PROJÍST SE AŽ KE ŠTĚSTÍ

Někteří si myslí, že zdravě jíst, odříkávání milujících dobrot je nesplnitelný úkol, ale tak to samozřejmě není. Je to jen způsob jak se cítít dobře na těle i duši.


Jídlo
 by mělo být každodenní radost, ale místo toho je pro mnohé z nás zdrojem stresu, výčitek svědomí a úzkosti. K tomu aby jste byli schopný jíst opravdu to co chcete a aby byl podle vás jídelníček stále tím aby vše chutnalo jak má, není potřeba studovat celý regál výživných příruček. 

Tak například, začneme tím, co s námi dělají průmyslově vyrobené palmsky, jako čokoládové tyčinky, chipsy, mňamky z fastfoodu nebo zmrzka v kyblíčku. Co je to pozitivní na tom, když nás ládují prázdnými kaloriemi? 


Na nějaký ten moment zaženou nudu, bílý rafinovaný cukr, který je v nich v obrovském množství obsažený, nám na chviličku zvedne náladicku, nakopce hladinu cukru v krvi a "rozjede" zak fungování mozečku. Ale stejně jako u každé jiné drogy, stimulační účinky jsou jen dočasné a depsere, která se s pocitem přeplněného žaludku dostaví hned vzápětí, je ještě horší než nuda, únava apod, které jsme cítili předtím. 

Pokud tyto produkty používáme denně, zažíváme vážně dramatické proměny nálady, jako by nás výrobci nekvalitních potravin posadili přímo na emocionální horskou dráhu! 
Teenageri, kteří pravidelně konzumují fastfood, mají podle jednoho výzkumu až o 79% větší šanci, že budou trpět depresí!!!

Jak z takového začarovaného kruhu vystoupit?
Snadné, vyhnout se těmto průmyslově zpracovaným pochoutkám a namísto toho si sáhnout po biopotravině, u které víte, že nebyla vytvořena širokou paletou umělých dochucovadel. Navíc víte odkud přesně pochází a jaké živiny jejich prostřednictvím svému tělu dáváte. (Nemusíte za nimi běhat na různé biofarmy, stačí se podívat do DM  Drogerie, Albert začal také vyrábět biopotraviny a nebo na internetu).

Mám pro Vás pár typů, jak nakombinovat potraviny, aby z nich mělo co největší prospěch tělo i mysl v kolotoči všedního dne:
1. NEBÁT SE TUKŮ
Nejsou ovšem všechny tuky stejné. Zatímco trans-tuky, obsažené například ve smažených hranolkcích, jsou pro naše tělo škodlivé. Vícenenasycené omega-3 mastné kyseliny jsou naopak nezbytné pro správné fungování mozku (nedostatek = deprese). Bohatým zdrojem jsou ryby, pekanové ořechy či mandle. Vlašské ořechy jsou bohatým zdrojem hořčíku, podporují práci inzulínu v těle, zlepšují pamět, a dokonce prý ovlivnují matematické schopnosti!
Dopřejde si je však raději v čerstvé podobě, pražením se mnoho látek trácí.

2. SÁHNĚTE PO LUŠTĚNINÁCH
Nejenže jsou hodnotným zdrojem bílkovin, ale na rozdíl od sladkostí nebo bílého pečiva dodají vašemu tělu energii v podobě "pomalých" sacharidů. Tzn. že např. díky čočkovému salátuse neocitnete ve chvilkovém stavu cukrovém rauši, jako když snízte čokoládovou tyčinku,

3. NAHRAĎTE BÍLÝ CUKR
Slaďoučký, ale rafinovaný bílý cukr škodí organismu mnoha způsoby. Především ochuzuje o důležité živiny, protože při trávení sacharózy naše tělo musí sáhnout na své zásoby vitamínů a minerálů. Čím ho nahradit? Kromě medu je tu i hnědý třtinový cukr nebo palmový cukr, vyráběn ze šťávy palmových kmenů, obecně platí, že čím je cukr tmavší, tím je k našemu tělu lepší a šetrnější.

4. JEZTE S LÁSKOU
Poslední bodík se netýká volby potraviny, ale každodenního stylu stolování. Nejvíc výživně bezcenných "laskominek" jako jsou sladkosti, uzeniny nebo takové chipsy, zkonzumujeme ve chvíli, kdy bezmyšlenkovitě sedíme u televize nebo jen tak postáváme u ledničky či kuchyňské linky, zkusme se tedy rozhodnout, že pokaždé, když zasedneme k jídlu, bude to se vším všudy: v pravidelnou dobu, v příjemném prostřední a pokud možno s lidmi, které máme rádi.Tak se jídlo stane malým každodenním svátkem, který prospěje našemu tělu a potěší mysl.

8 KOMENTÁŘŮ:

  1. Úžasný a určitě i užitečný článek:)

    ReplyDelete
  2. Super článek, pěkně napsáno :))

    ReplyDelete
  3. super článek a chutné fotky! :)

    ReplyDelete
  4. skvelý článok, veľa mi toho dal :)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    ReplyDelete

statistika

čtenáři

 
My photo
Prague, Czechia
* 17 years old * www.fametv.cz * Prague * School of fashion VOŠON a SPŠO

contact

vanessa.c@fametv.cz

Bloglovin

Follow WOOKLOOK

Blogroll